РЕКОМЕНДАЦІЇ СУМСЬКОГО ОІППО ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В ПЕРІОД ОГОЛОШЕННЯ КАРАНТИНУ

РЕКОМЕНДАЦІЇ СУМСЬКОГО ОІППО

ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ

 В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

В ПЕРІОД ОГОЛОШЕННЯ КАРАНТИНУ

 

Відповідно до  Постанови Кабінету Міністрів України  від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» та з метою запобігання поширенню по території України коронавірусу COVID-19 у період з 12 березня по 3 квітня 2020 року на всій території України установлено карантин (терміни карантину можуть змінитися в залежності від епідеміологічної ситуації в Україні), який передбачає заборону відвідування закладів освіти усіх типів та форм навчання, проведення масових заходів.

Міністерство освіти і науки України у своєму листі від 11.03.2020 №1/9-154 надає рекомендації керівникам закладів освіти усіх типів і форм власності щодо організації освітнього процесу в умовах карантину, в якому зазначено, що карантин запроваджується в усіх закладах освіти незалежно від форми власності та сфери управління: дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої, післядипломної освіти та рекомендовано МОН України закладам освіти:

  • відмовитись від проведення та участі в масових заходах у приміщеннях та на території закладів освіти, зокрема пробного зовнішнього незалежного оцінювання, олімпіад, змагань, конкурсів, виставок тощо;
  • не направляти здобувачів освіти та співробітників закладів до країн із високим ступенем ризику зараження;
  • інформувати здобувачів освіти та співробітників закладів щодо того, як запобігти поширенню хвороби та дій у випадку захворювання;
  • розробити заходи щодо проведення занять за допомогою дистанційних технологій та щодо відпрацювання занять відповідно до навчальних планів після нормалізації епідемічної ситуації;
  • розробити заходи щодо часткового переведення працівників на дистанційну форму роботи;
  • забезпечити профілактичні заходи, які попередять масове розповсюдження гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом, гострих респіраторних інфекцій;
  • виконувати рішення тимчасових обласних протиепідемічних комісій;
  • обмежити проведення запланованих нарад, експертиз тощо до нормалізації епідемічної ситуації.

Для ефективної організації навчання здобувачів освіти закладів освіти  в умовах обмеження освітнього  процесу рекомендуємо використовувати форми дистанційного навчання (організація та реалізація освітнього процесу, за якого його учасники (об’єкт і суб’єкт навчання) здійснюють навчальну взаємодію екстериторіально за допомогою різних інструментів:

  • електронної пошти (передавання текстів, графіків, аудіо та відео файлів);
  • Viber (створення закритих груп, виконная однакових завдань, розв’язання навчальних проблем, обмін інформацією);
  • блогів (форма спілкування, сприяє розвитку мовленнєвих навичок);
  • форумів (форма спілкування, у т.ч. дистанційного, за наявності модератора);
  • чатів (засіб оперативного спілкування; різновиди: текстовий, голосовий, аудіовідеочат та ін.);
  • відеоуроків (класно-урочна форма навчання в online режимі; MozaBook);
  • веб-сервісів (додатки Google, середовище Classroom);
  • електронних, інтерактивних, мультимедійних, підручників, посібників (колективна їх розробка засобами Learning Apps; електронні версії підручників (https://www.ed-era.com/books/http://kmmedia.com.ua/ books/,https://e-pidruchnyky.net/);
  • віртуальних екскурсій (лабораторії, у т.ч. цифрові (https://dixi.education/), практикуми, бібліотеки, школи, вікторини (Quizizz);
  • гіпермаркетів знань (сторінками Вікіпедії);
  • студій онлайн-освіти Educational Era (https://www.ed-era.com/);
  • тесторіумів (OnlineTest Pad);
  • відеоконференцій (конференції реального часу в online режимі, дозволяють проводити заняття у «віддалених класах» із використанням унаочнення) тощо.

РЕКОМЕНДАЦІЇ КЕРІВНИКАМ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ НА ПЕРІОД ЗАПРОВАДЖЕННЯ КАРАНТИНУ

 

 

11 березня 2020 року Кабінет Міністрів України ухвалив рішення щодо впровадження карантину для усіх типів закладів освіти, з метою недопущення поширення коронавірусу COVID-19.

Керівникам закладів загальної середньої освіти в організації процесу навчання на період карантину рекомендуємо:

  1. Керуватися методичними рекомендаціями, поданими в листі Міністерства освіти і науки України від 11.03.2020 №1/9-154.
  2. На період карантину організувати проведення навчальних занять з учнями за допомогою дистанційних технологій. Порядок організації дистанційного навчання врегульовано Положенням про дистанційне навчання (наказ Міністерства освіти і науки України від 25.04.2013 № 466 «Про затвердження Положення про дистанційне навчання» (зі змінами).
  3. В організації процесу навчання учнів у режимі карантину не допускати порушення педагогами санітарних вимог щодо тривалості роботи учнів за комп’ютером (Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, ДСанПіН 5.5.2.008-01, затверджені постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63).
  4. Після нормалізації епідемічної ситуації забезпечити відпрацювання занять відповідно до навчальних планів. Зміни в режимі роботи закладу освіти щодо тривалості 2019-2020 навчального року, порядок відпрацювання навчальних занять затвердити наказом по закладу на підставі рішення педагогічної ради.
  5. Щодо заповнення класних журналів 5-11(12)-х, рекомендуємо керуватися наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 № 496 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11-(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».
  6. З метою ефективної організації процесу навчання учнів з використанням дистанційних технологій, рекомендуємо користуватися інформативно-методичними матеріалами сайтів «Нова українська школа», «Освіторія», зокрема: http://bit.ly/33gvrfD;

https://nus.org.ua/view/dystantsijne-navchannya-pid-chas-karantynu-plan-dij-dlya-shkil-batkiv-i-mon/;

https://nus.org.ua/articles/shkola-na-karantyni-ta-dystantsijne-navchannya-shho-roblyat-italiya-polshha-ta-kytaj/?fbclid=IwAR0Rjs2sLfFgDVdGkuRZPDoLEwWWZYWw07spEf9Hs8P5bc-bLrBQnVOnIIQ.

  1. Зважаючи на актуальність загрози погіршення епідеміологічної ситуації в Україні та з метою зниження ризиків поширення коронавірусної інфекції COVID-19, рекомендуємо суворо дотримуватися правил особистої безпеки та гігієни.
  2. Для отримання оперативної відповіді щодо стану ситуації зараження вірусом COVID-19 в Україні, рекомендуємо звертатися на Telegram-бот, Telegram-канал «Коронавірус_інфо». Актуальну та корисну інформацію про коронавірус можна отримати за посиланнями:

www.prostir.ua;

www.ukrinform.ua;

www.covid19.com.ua;

www.phc.org.ua›kontrol-zakhvoryuvan;

www.moz.gov.ua›koronavirus-2019-ncov;

www.moz.gov.ua›article›news›operativna-inf.;

www.twitter.com›koronavirus;

www.life.pravda.com.ua;

www.ukrinform.ua;

www.bsmu.edu.ua;

www.mon.gov.ua;

www.uk.wikipedia.org;

www.ua.112.ua.

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

Для ефективної організації запобіганню поширення по території України коронавірусу COVID-19 в умовах обмеження освітнього  процесу, рекомендуємо використовувати з родинами вихованців закладів дошкільної освіти  форми дистанційної взаємодії: електронна пошта, Viber, форуми, чати, веб-сервіси тощо.

Організація роботи:

проведіть роз’яснювальну роботу з персоналом щодо індивідуальних профілактичних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів серед працівників;

роздрукуйте та/або оновіть інформаційні постери та нагадування персоналу про важливість та техніку миття рук та/або обробку
рук спиртовмісними антисептиками;

не допускайте працівників, які мають ознаки респіраторних
захворювань до роботи та обслуговування громадян;

передбачте можливості дистанційної роботи та/або компенсації
працівникам, які вимушені залишитися вдома в умовах самоізоляції при
виникненні симптомів респіраторних хвороб та підвищеної температури;
мінімізуйте кількість працівників, які контактують з клієнтами/відвідувачами, впровадьте дистанційне консультування/надання
послуг та/або надання послуг за принципом «єдиного вікна» там, де це
можливо;

максимально використовуйте можливості телекомунікації та
дистанційної роботи, особливо для працівників, які витрачають тривалий
час на шлях до роботи громадським транспортом та/або мають хронічні
захворювання;
забезпечте та контролюйте постійну наявність рідкого мила,
одноразових паперових рушників, спиртовмісних антисептичних засобів як
для персоналу, так і для відвідувачів/клієнтів;

сплануйте та забезпечте наявність медичних масок для
використання особами, в яких починають розвиватися симптоми
респіраторних захворювань, таких як нежить або кашель, та проведіть
відповідне навчання з їх правильного використання та знешкодження;

оновіть контактну інформацію щодо закладів охорони
здоров’я, які надають медичну допомогу при інфекційних хворобах,
використовуйте її в роботі та поширюйте серед працівників.
Прибирання
         забезпечте вологе прибирання з використанням миючих та
дезінфекційних (в кінці зміни) засобів і провітрювання не рідше, ніж кожні
3 години та після закінчення робочого дня/зміни, а для місць підвищеної
прохідності, загального масового користування або проведення публічних
заходів не рідше, ніж кожні 2 години;

проводьте ретельне прибирання і обробку поверхонь, місць
контакту рук працівників і відвідувачів/клієнтів (ручки дверей, місця
сидіння, раковини, столик, кухонні покриття, переговорні кімнати,
конференц-зали, спортивні та розважальні кімнати тощо) спиртовмісними
дезінфекційними засобами з мінімальним терміном експозиції;
забезпечте наявність одноразових серветок та/або серветок зі
спритвмісним антисептиком в місцях спільного користування (наприклад,
офісних кухнях), для самостійного витирання поверхонь працівниками
перед використанням.

Основні профілактичні індивідуальні заходи

До основних індивідуальних профілактичних заходів належать:
гігієна рук – часте миття з рідким милом або обробка
спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 3 години, та після
кожного контакту з тваринами, відвідування громадських місць,
використання туалету, прибирання, перед приготуванням їжі тощо;

гігієна кашлю – прикриття роту та носа при кашлі та чханні
зігнутою рукою в лікті або одноразовою серветкою, яку необхідно
знешкоджувати відразу після використання;

утримання від контактів з особами, що мають симптоми
респіраторних захворювань – кашель, лихоманка, ломота в тілі, або
збереження обов’язкової дистанції та обмеження часу при контакті (не
менше 1 метра);

утримання від дотиків обличчя руками;

у разі виникнення симптомів захворювання, таких як
лихоманка, кашель, ломота в тілі тощо, слід залишитися вдома та
утриматись від відвідування місць скупчень людей;

використання медичної маски лише за наявності респіраторних
симптомів, перечислених вище, її своєчасна заміна (кожні 3 години або
негайно після забруднення) з подальшим знешкодженням та миттям рук з
милом або обробкою рук спиртовмісним антисептиком відразу після
знімання маски.

Для отримання актуальної інформації, рекомендацій щодо
планування та організації роботи та донесення її до працівників,
користуйтесь надійними джерелами: https://www.who.int/emergencies/diseases/ novel-coronavirus-2019/advice-for-public, https://phc.org.ua/, https://moz.gov.ua/.

 

 

 

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

 

Уміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним – надважливі навички ХХІ століття. Зараз перед кожним учителем України постало випробування, як відпрацювати ці навички разом з учнями в реальному часі під час дистанційного навчання.

На період карантину рекомендуємо вибрати найзручніший інструмент взаємодії з учнями. Одним із інструментів взаємодії учнів є навчання за інтерактивними завданнями у період карантину. Пропонуємо роботу у програмі Edugames, яка містить 16 000 завдань з кожної теми програми початкової школи. Під час карантину учителі початкової школи можуть безкоштовно отримати доступ до «Smart-кейсу вчителя», щоб організувати дистанційну роботу свого класу. Усі завдання інтерактивні, програма миттєво перевіряє відповіді – і учні відразу можуть дізнатися, які завдання виконали правильно, а де припустилися помилки. Більше про програму – на сайті http://edugames.rozumniki.ua/.

Google Classroom — безкоштовний сервіс, яким може скористатися кожен, хто має обліковий запис у Google. Учитель входить у систему та створює свій «Клас», де кожен учитель-предметник буде публікувати навчальні матеріали, давати завдання учням та спілкуватися з ними. Посилання на свій «Клас» треба розіслати всім учням. Якщо діти користуватимуться платформою з телефону, мають завантажити на мобільний однойменний застосунок.

Рекомендуємо звернути увагу на спільноту Classtime в Україні, яка  підтримує вчителів та заклади освіти, на діяльність яких впливає             Coronavirus / COVID-19. Спільнота надає безкоштовний доступ до Classtime Преміум на час карантину. Classtime активно підтримує вчителів, щоб зробити домашнє навчання привабливим та ефективним для учнів будь-якого віку. Конкретно, це:

1) проведення вебінарів для професійного розвитку та опрацювання сценаріїв дистанційного навчання;

2) практичні приклади та поради щодо використання Classtime для віртуального навчання (у поєднанні з іншими технологіями, такими як Skype, Google Classroom тощо);

3) безкоштовний доступ до функцій Classtime Преміум для вчителів індивідуально та цілих шкіл у період закриття школи через коронавірус / COVID-19.

Для роботи з відповідним ресурсом потрібно заповнити форму: https://forms.gle/bvEVtv44svaMHdoc8 та чекати на наступні кроки. Доступ надається кожному вчителю, хто заповнив цю форму – тобто всі колеги мають заповнити її окремо. Classtime може допомогти вчителям включати учнів в процес дистанційно. Дізнатись більше про конкретні сценарії використання можна за посиланням: https://bit.ly/39KzByS

 

 

 

Чим більше ігрових елементів та квестів буде у ваших матеріалах, тим більше шансів, що учні не просто виконають домашнє завдання, а й активно включаться до вивчення теми.

Дистанційне навчання – це найкраща можливість об’єднати учнів у команди та надавати їм групові завдання. Крім того, це спрощує етап підготовки завдань й дозволяє максимально розкрити творчий потенціал школярів

Може здаватися, що дистанційне навчання в сучасному світі дуже легко налаштувати. Скидаєш посилання на книжки, завдання у месенджер і збираєш відповіді. Проте, одним з важливих аспектів взаємодії під час навчання є живе спілкування, споглядання та слухання. Тому, практикуйте вихід в прямі ефіри для пояснення теми, аналізу завдань та дискусії з учнями хоча б раз на 2-3 дні. До процесу можна й потрібно долучати батьків.

Не варто використовувати для комунікації з учнями соцмережі чи платформи, які не є значно популярними серед школярів. За даними дослідження Інвестиційного банку Piper Jaffray 45% представників покоління Z найчастіше користуються Snapchat, 26% надають перевагу Instagram, а третє місце зайняв Twitter. Facebook втратив свою популярність, у порівнянні з попередніми опитуваннями. Цією мережею активно користується лише 8% молодих користувачів. Якщо ж ви плануєте використовувати спеціальну платформу для дистанційного навчання, то обов’язково надішліть учням покрокову інструкцію з реєстрації та специфіки її використання.

 

Методичні рекомендації щодо забезпечення

проведення навчальних занять в період карантину

за допомогою дистанційних технологій у початковій школі

           

11 березня 2020 року Кабінет міністрів України на своєму засіданні ухвалив рішення щодо запровадження карантину для всіх типів закладів освіти до 03 квітня 2020 року. Міністерство освіти і науки України (лист від 11.03.2020 року № 1/9-154) рекомендує розробити заходи щодо забезпечення проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій.

Рекомендуємо врахувати нормативно-правову базу:

  • ст. 9 Закону України «Про освіту» п. 4 «Дистанційна форма здобуття освіти – це індивідуалізований процес здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій»;
  • ст. 15 Закону України «Про загальну середню освіту» п. 2 «Освітня програма закладу освіти має містити ….форми організації освітнього процесу…»;
  • наказ МОНУ від 23 квітня 2019 року № 536 «Про затвердження Положення про інституційну форму здобуття загальної середньої освіти» https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/64866/

Надаємо орієнтовний перелік платформ для школярів, учителів, студентів і батьків, де розміщено матеріали  щодо проведення навчальних занять за допомогою дистанційних технологій.

▪Prometheus https://prometheus.org.ua/
▪EdEra https://www.ed-era.com/
▪edX https://www.edx.org/
▪Coursera https://www.coursera.org/
▪Matific https://www.matific.com/ua/uk/home/
▪Khan Academy https://www.khanacademy.org/
▪Доступна освіта https://dostupnaosvita.com.ua/
▪iLearn https://ilearn.org.ua/
▪Be Smart https://besmart.study/
▪Відкритий Університет Майдану https://vum.org.ua/
▪Codecademy https://www.codecademy.com/
▪Duolingo https://uk.duolingo.com/
▪Lingva.Skills https://lingva.ua/
▪Hogwarts is here http://www.hogwartsishere.com/

Завдання для молодших школярів на період карантину https://osvita.ua/school/70759/ допоможуть розвинути навички аналітичного, логічного та творчого мислення дитини, а також сприятимуть формуванню у дітей позитивного ставлення до навчання, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини.

з/п

Назва предмета Посилання на матеріали
Початкова освіта
1. Практичні завдання учнів для 1 класу https://childdevelop.com.ua/worksheets/8390/
2. Практичні завдання для учнів 2 класу https://childdevelop.com.ua/worksheets/9034/
3. Практичні завдання для учнів 3 класу https://childdevelop.com.ua/worksheets/8988/
4. Практичні завдання для учнів 4 класу https://childdevelop.com.ua/worksheets/9011/

 

На період карантину відкрито безкоштовний тестовий доступ до всіх завдань за шкільною програмою 1-4 класів з української мови та математики ТМ «Розумники» https://www.facebook.com/475954642576840/posts/1477700499068911/

Окремі предмети початкової школи можна знайти за посиланням: https://miyklas.com.ua/p?fbclid=IwAR0M-jUkpSvR_NNC1LWDhphGroTyyMI96GY39SMukuJqZ23JTf65r7-mk_4

Також рекомендуємо педагогам:

  • опрацювати матеріали за посиланням

https://www.youtube.com/playlist?list=PLYChBsEINueJkS2ugCpeP_9C_yITX7Y5X

Звертаємо увагу на те, що Департаментом освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації 13 березня 2020 року проведено відеоселекторну нараду з керівниками органів управління освітою, закладів професійної (професійно-технічної) освіти, інтернатних закладів з питань забезпечення проведення навчальних занять  з учнями під час запровадження карантину в закладах освіти.

https://www.facebook.com/100388274104285/photos/a.101009540708825/435616857248090/?type=3&theater

 

 

 

 

 

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *