Річний звіт про діяльність Конотопського ліцею №7 імені Григорія Гуляницького Конотопської міської ради Сумської області
Річний звіт
про діяльність Конотопського ліцею №7 імені Григорія Гуляницького Конотопської міської ради Сумської області
Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці
Критерій 1. Приміщення і територія закладу освіти є безпечними та комфортними для навчання та праці
- Облаштування території та приміщення закладу є безпечними
Територія огороджена – частково (потребує відновлення через вандалізм мешканців мікрорайону); доступу для стороннього автотранспорту – немає; на території закладу «схованок» (де можуть учні залишитись без нагляду) – немає. У закладі забезпечено недоступність приміщень для несанкціонованого доступу сторонніх осіб – у закладі є охорона в нічний час доби.
В закладі облаштоване укриття в приміщенні початкової ланки (вул.Скоропадського, 62), яке надало можливість з 31.10.2022 р. навчатися ліцею за змішаною формою навчання. В рамках проекту «Консорціум з реагування на освітні потреби: безпечне повернення до навчання» (ECHO Education) Міжнародної гуманітарної організації «Людина в біді» ( People in Need, PIN) проведена робота по облаштуванню укриття основного приміщення ліцею, що дало можливість закладу працювати в очному форматі вже з 1 вересня 2023 року.
Розроблені схеми евакуації учасників освітнього процесу (зокрема й до найближчого укриття). Розроблений алгоритм дій працівників і учнів закладу під час евакуації, в закладі працює «Пункт Незламності»,
У закладі є спортивні та ігрові майданчики для учнів. Навчальних зон немає. Територія безпечна для фізичної активності здобувачів освіти:
– обладнання – справне
– нависання гілок, сухостійних дерев – відсутнє
– територія чиста, охайна, нагромадження сміття, будівельних матеріалів, опалого листя – відсутнє,
озеленення території – достатнє.
Навчальні приміщення, роздягальні, санітарні вузли для здобувачів освіти є доступними для користування.
Проте протягом минулого навчального року усунено пошкодження асфальтованого покриття на території закладу частково, не переобладнано дитячі туалетні кімнати відповідно до чинних вимог у зв’язку з оголошенням воєнного стану та фінансонсовим незабазбеченням.
Приміщення майстерні для проведення уроків трудового навчання розміщене в цокольному поверсі. Облаштування приміщень загрози травмування учнів та працівників не створює: коридори, сходові клітини та рекреації – не загромаджені; для того, щоб підлога була не слизька, її миття здійснюється під час навчальних занять (для забезпечення її висихання); наявні пороги в кабінетах.
Під час оформлення та облаштування приміщень закладу дотримано:
– гнучкість дизайну:
– мобільні робочі місця для індивідуальної, групової та колективної роботи, що створюють можливість для швидкої зміни конфігурації освітнього середовища, форм роботи під час заняття
Класні кімнати поділені на осередки для різних видів роботи та відпочинку учнів: – осередки навчання, читання, зберігання наочності та навчальних матеріалів, експозиції, робоче місце вчителя.
Використовуються парти з регулюванням висоти та підставками для приладдя, – стільці із заокругленими кутами,
– в кабінетах немає нагромаджень масивних меблів.
– відсутні в навчальних кабінетах речі,що не використовуються в освітньому процесі; не загромаджені вікна.
Використання кольорів, картинок, наочності – розумне; дотримано уникнення зайвого візуального шуму: – колір фарби для стін, меблі, парти та стільці – в одній кольоровій гамі, в окремих кабінетах колір парт та стільців в іншому кольорі, але це не відволікає увагу учнів.
2.У закладі забезпечуються комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму
Повітряно-тепловий режим приміщень відповідає санітарним вимогам. Вимоги до режиму освітлення усіх приміщень та території – виконуються. Централізоване постачання якісної питної води – забезпечено.
Щоденне вологе прибирання місць спільного користування, коридорів, навчальних кабінетів, спортивної зали здійснюється відповідно до санітарних вимог (у кабінетах та коридорах розміщені пам’ятки-графіки).
Окремі туалетні кімнати для хлопців та дівчат – наявні та забезпечені відповідною кількістю унітазів, облаштовані відокремленими кабінками без дверей, для працівників закладу – окремі туалетні кімнати.
Облаштовано рукомийники, забезпечено засобами гігієни, встановлено сушарки для рук.
У приміщеннях їдалень дотримуються санітарно-гігієнічні вимоги щодо обробки та прибирання столів, стільців, місць для видачі готових страв. Облаштовані місця для миття та обробки рук учасників освітнього процесу.
Посудом їдальня забезпечена на 100%, проте обладнання та меблі – застарілі, потребують заміни.
Приміщення для приготування їжі, зберігання продуктів – наявні, в їдальні знаходиться роздаткова. Але вже протягом двох років гаряче харчування не організовуємо (немає дозволу міської ради). Працював буфет (випічка та соки) окремо в приміщеннях початкової та основної школи.
Робота з учнями щодо дотримання гігієнічних вимог здійснюється:
– бесіди з учнями класними керівниками проводяться систематично,
– питання гігієни вивчаються на уроках біології, основ здоров’я тощо.
- У закладі забезпечується раціональне використання приміщень і комплектування класів (з урахуванням чисельності учнів, їх особливих освітніх потреб, площі приміщень).
Кількість здобувачів освіти не перевищує проектну потужність приміщення закладу. Усі навчальні приміщення використовуються в освітньому процесі
- У закладі освіти є робочі (персональні робочі) місця для педагогічних працівників та облаштування місця відпочинку для учасників освітнього процесу Робоче (персональне) місце для кожного вчителя закладу – забезпечується. Місця відпочинку для учасників освітнього процесу облаштовані недостатньо:
– В учительській недостатня кількість стільців, відсутня зона для релаксації (місце з м’якими меблями, з аудіо- чи відеотехнікою).
– На території старшої школи, в рекреаціях, кількість місць для сидіння – недостатня, місця з настільними чи іншими іграми для учнів відсутні.
Причина – облаштування меблями кімнати укриття.
Критерій 2. Заклад освіти забезпечений навчальним та іншими приміщеннями з відповідним обладнанням, що необхідно для реалізації освітньої програми
- У закладі є приміщення, необхідні для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу.
- Частка навчальних кабінетів початкових класів, фізики, хімії, біології, інформатики, майстерень/кабінетів трудового навчання (обслуговуючої праці), спортивних та актових залів, інших кабінетів, які обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми.
Освітній процес закладу освіти здійснюється у двох приміщеннях, загальна площа яких становить 4800,9 кв.м.
навчальні кабінети – 1014,3 кв.м
лабораторії з відповідним обладнанням – 22 кв.м
навчальні кабінети в початковій школі: 9 класних кімнат, кабінети іноземної мови, інформатики, спортивна, хореографічна зали.
навчальні кабінети в основній школі: математики, фізики, хімії, біології, української мови та літератури, зарубіжної літератури, англійської мови (2), інформатики, інформаційно-комунікаційних технологій, географії, історії, обслуговуючої праці, Захисту України, музики, українознавства, спортивна зала.
У закладі наявні:
– актова зала -2
– бібліотека-2
– їдальня -2
– наявні спеціалізовані кабінети: кабінет психолога-2, ресурсна кімната, кабінет педагога-організатора, медичний кабінет-2;
– медіатека, , кабінет логопеда – відсутні;
– допоміжні та підсобні: вестибюль, рекреації, гардероб, 5 працюючих санвузлів.
Навчальні кабінети, спортивні зали обладнані з урахуванням санітарно-гігієнічних вимог та охорони праці й безпеки життєдіяльності.
Відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і stem-лабораторій (наказ №574 від 29.04.2020), для забезпечення формування ключових компетентностей відповідне обладнання в навчальних кабінетах наявне, матеріально-технічне забезпечення – застаріле й потребує оновлення.
Лінгафонного кабінету – немає.
Навчально-методичне та матеріально-технічне забезпечення кабінетів відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОНУ від 22.06.2016 №704) та Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОНУ від 20.07.2004 №601):
– української мови та літератури становить – 20%, сучасні комп’ютерні засоби навчання – відсутні;
– зарубіжної літератури становить 80%;
– кабінету іноземної мови – 30%, але не достатнє технічне забезпечення, новітніми ІТ-технологіями – не забезпечений;
– математики – 60% (у кабінеті є ноутбук, мультимедійний проектор та екран);
– фізики – 60%, сучасні комп’ютерні засоби навчання – наявні;
– кабінет історії оснащений засобами навчання та обладнанням навчального загального призначення на 60% та сучасними технічними засобами (ноутбук, мультимедійний проектор, екран);
– кабінет інформатики – 80%;
– кабінет музичного мистецтва – 20%
Матеріально-технічне забезпечення навчальних кабінетів природничих наук застаріле:
– кабінет географії забезпечений необхідним обладнанням на 45%,
– кабінет хімії – 50%;
– спортивні зали – 85%, комп’ютерні засоби навчання (ноутбук, проектор, принтер, музична колонка);
– кабінети трудового навчання:
– комбінована майстерня – 80%, кабінет обслуговуючої праці – 45%, сучасні комп’ютерні засоби навчання – відсутні.
- Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх.
Дотримання в закладі вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, норм пожежної безпеки ü Основні складові належного рівня пожежної безпеки:
– первинними засобами пожежогасіння заклад забезпечений на 60%,
– засоби автоматичної пожежної сигналізації – наявні в початковій ланці
– пожежні виходи – наявні та в належному стані,
– шляхи евакуації – не захаращені,
– електрообладнання, яке використовується, – занулено та заземлено,
– ізоляція електричної проводки – справна.
Для забезпечення в закладі належного рівня дотримання вимог щодо охорони праці та безпеки життєдіяльності:
– повноваження з охорони праці чітко розподілено серед адміністрації закладу (призначаються наказом відповідальний з охорони праці, відповідальний за організацію роботи з профілактики дитячого травматизму);
– навчальні кабінети, спортивні зали, майстерні облаштовані відповідно до правил вимог з охорони праці та безпеки життєдіяльності;
– завідуючими кабінетами, спортивними залами, майстернями здійснюється контроль за безпечним використанням навчального обладнання;
– відповідно до вимог законодавства в закладі ведеться необхідна документація з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, поведінки в надзвичайних ситуаціях;
– не оформлено майданчик для проведення занять із правил дорожнього руху;
– не розміщено схему безпечних маршрутів учнів у мікрорайоні школи.
На кожному поверсі знаходяться плани евакуації на випадок надзвичайної ситуації;
– у фойє на змінному стенді оформлений куточок з безпеки життєдіяльності.
У кожній класній кімнаті, кабінеті, у майстерні, спортзалі наявні куточки з питань безпеки життєдіяльності, які поновлюються протягом навчального року;
– наочний та дидактичний матеріал для проведення виховних заходів з попередження дитячого травматизму наявний;
– створений Штаб безпеки, одним з напрямків якого є створення і робота класів безпеки.
- У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій
Усі види інструктажів затверджені відповідними наказами по школі. Журнали реєстрації первинного, позапланового, цільового інструктажів здобувачів освіти з безпеки життєдіяльності ведуться відповідно до наказу МОН України від 26.12.2017 року №1669 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти». Директор школи проводить вступний інструктаж з охорони праці.
Адміністрація закладу проводить первинний, повторний інструктажі (1 раз на півроку) та цільовий інструктаж (за потреби) з фіксацією їх у журналах відповідного зразка.
Інструкції з БЖ не розміщені в кожному кабінеті.
У кабінетах фізики, хімії, трудового навчання, майстернях знаходяться медичні аптечки з переліком лікарських засобів першої долікарської допомоги.
Учителі предметів трудове навчання, фізична культура, фізика, хімія, біологія, інформатики проводять первинні інструктажі на початку року з відповідними записами, що фіксуються в журналі реєстрації інструктажів з питань охорони праці.
Класні керівники проводять вступні інструктажі на початку навчального року та при зарахуванні учня до закладу та інструктажі з БЖ перед початком канікул, які фіксують в класному журналі, а також щомісяця відповідно до плану виховної роботи в класі проводять з учнями бесіди з БЖ (у 3-х напрямках: правила дорожнього руху, пожежної безпеки, попередження нещасних випадків). Під час освітнього процесу бесіди та інструктажі з техніки безпеки проводились протягом навчального року (зберігаються в Особових справах кожного класного колективу).
Педагогічні працівники проводять цільові інструктажі у разі вивозу дітей за межі закладу (з дозволу адміністрації та видання відповідного наказу про призначення відповідального за життя та здоров’я учнів), які фіксуються в журналі відповідного зразка.
Питання безпеки життєдіяльності вивчаються на уроках фізики, хімії, біології, географії, фізичної культури під час вивчення певних тем. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності; пожежної безпеки; правил поведінки. У закладі проходять навчання з правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.
- Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил поведінки
Педагогічні працівники проводять інструктажі на початку навчальних занять (у кабінетах підвищеного ризику розміщені правила поведінки під час занять в кабінетах). Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки. У закладі та на його території виявлено поодинокі випадки недотримання правил заборони куріння усіма учасниками освітнього процесу, випадків уживання алкогольних напоїв не виявлено.
Критерій 3. Працівники закладу освіти обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку зі здобувачами освіти та працівниками закладу освіти чи раптового погіршення їх стану здоров’я і вживають необхідних заходів у таких ситуаціях
- У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі педагогічних працівників з питань надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу.
У закладі освіти проводяться інструктажі педагогічних працівників з питань реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу, проводяться навчання з питань надання домедичної допомоги.
- У разі нещасного випадку педагогічні працівники та адміністрація закладу освіти діють у встановленому законодавством порядку
Працівники закладу обізнані з алгоритмом дій у разі нещасного випадку або травмування учасників освітнього процесу. В 2023-2024 навчальному році фахівцем з охоронии праці були розроблені пам’ятки про алгоритм дій у разі нещасного випадку або травмування учасників освітнього процесу. Розміщені в кожній класній кімнаті,
- Вся необхідна документація щодо реагування на нещасні випадки, травмування учасників освітнього процесу ведеться відповідно до вимог законодавства.
Наявний журнал реєстрації нещасних випадків, що сталися з учасниками освітнього процесу.
Акти про нещасні випадки, що сталися з учасниками освітнього процесу (форма Н-Н) – оформляються належним чином. На кожен акт форми Н-Н наявні повідомлення про наслідки нещасного випадку. На кожен нещасний випадок оформлені відповідні матеріали розслідування (наказ про створення комісії, наказ про вжиття заходів щодо запобігання виникненню нещасних випадків, пояснювальні, доповідні, копії довідок, протоколи засідань комісії із розслідування нещасного випадку).
Критерій 4. У закладі освіти створено умови для харчування здобувачів освіти і працівників освіти.
У закладі створені умови для харчування здобувачів освіти. Але у зв’язку з введенням військового стану організацію харчування було призупинено на виконання наказу МОН від 28.03.2022р. №274 «Про деякі питання організації здобуття загальної сернедньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні». Організована була лише робота шкільного буфету.
Директор закладу контролює забезпечення повноти і своєчасності проходження профілактичних медичних оглядів та санітарного мінімуму працівниками закладу, складання списків дітей, які знаходяться на диспансерному обліку по захворюванню шлунково-кишкового тракту.
Критерій 5. У закладі освіти створюються умови для безпечного використання мережі Інтернет, в учасників освітнього процесу формуються навички безпечної поведінки в Інтернеті .
- У закладі освіти застосовуються технічні засоби та інші інструменти контролю за безпечним користуванням мережею Інтернет
Контент-фільтри відсутні. Антивірусні програми – наявні, які оновлюються вчасно. Моніторинг шкільних ресурсів на предмет розміщення на них несанкціонованої інформації здійснюється за таких умов: сторонні не мають доступу до входу на веб-сайт закладу, е-пошти закладу, робота з Інтернетом під наглядом вчителя.
- У закладі освіти формується політика щодо безпечного й правильного користування мережею Інтернет
Збереження персональних даних учасників освітнього процесу забезпечується. Користування учнями Інтернет ресурсами під час навчальних занять здійснюється під наглядом вчителів, які попередньо проводять інструктажі. Інструктажі щодо роботи в кабінеті інформатики проводяться 2 рази на рік з фіксацією їх в журналі реєстрації первинного, позапланового та цільового інструктажів з безпеки життєдіяльності. Обговорення питання про безпечне використання Інтернет під час навчальних занять та в позаурочний час: під час тижня інформатики, на класних годинах, батьківських зборах Навчання усього педагогічного колективу щодо безпечного користування мережею Інтернет в закладі проводиться. Інформація про безпечне користування Інтернетом на сайті закладу – наявне.
За сприяння міського голови в 2022-2023 н.р. ліцею була надана станція супутникового інтернету Starlink, що дало можливість працювати закладу навіть під час відключення світла. Але у 2023-2024 навчальному році використовувати станцію не було потреби.
Критерій 6. У закладі освіти застосовуються підходи для адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, професійної адаптації працівників. Відповідальність за організацію та управління системою адаптаційних заходів включено в посадові обов’язки заступників директора з навчально-виховної роботи. Адаптація учнів 1-х, 5-х, 10-х класів контролюється заступниками директора й вивчається разом з класними керівниками, психологом школи, педагогами (Протокол Загальних зборів №1 від 06.09.2023, наказ від 13.10.2023 року №69/а-од «Про проведення у 2023-2024 навчальному році психолого-педагогічних консиліумів»)
Адаптація новоприбулих учнів, учнів з особливими освітніми потребами, соціально вразливих груп забезпечують класні керівники у співпраці з педагогами, які працюють в цих класах.
.1. У закладі освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу Реалізація принципу наступності в навчанні забезпечується. З метою забезпечення комплексного підходу з адаптації до навчання та виховання здобувачів освіти заступниками директора проводиться класно-узагальнюючий контроль відповідно до циклограми внутрішньошкільного контролю.
З причини відсутності в ліцеї практичного психолога психологічний супровід процесу адаптації учнів 1-х, 4-х, 5-х, 10-х класів проведений лише класними керівникам. У жотні 2023 року був проведений психолого-педагогічний консиліум «Адаптація п’ятикласників. Проблеми та шляхи їх вирішення». В процесі супроводу здійснюється діагностика рівня адаптації здобувачів освіти, просвітницька та розвивальна робота з учнями, які потребують уваги в адаптаційний період.
- Заклад освіти сприяє адаптації педагогічних працівників до професійної діяльності.
Мета закладу – сприяти професійному та особистому зростанню вчителя, а також підвищувати його соціальний статус. На основі модельних програм учителями-предметниками були створені навчальні програми для викладання базових дисциплін у 6-му класі.
Учитель, який отримав свободу навчати, має отримати й свободу навчатися. І ця свобода теж передбачена реформою. Вчителі, які викладають в класах НУШ, 100%-во пройшли курси . Найпоширенішими освітніми платформами серед педагогічного колективу є студія онлайн-освіти EdЕra, український освітній онлайн-портал для вчителів «На Урок», спільнота активних освітян «Всеосвіта».
Крім того, вчителі є активними учасниками Edcamp та семінарів-практикумів від EdLab. Британської Ради, «Лінгвіст».
Дякуючи державним програмам, облаштування навчальних кабінетів мультимедійними комплексами, ноутбуками та принтерами дало можливість забезпечити надання якісних освітніх послуг в класах.
Критерій 7. Заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі
До початку навчального року був виданий наказ про затвердження плану заходів з протидії булінгу на 2022-2023 н.р (04.09.2023 №44-ОД). Порядок звернення щодо булінгу чи іншого виду насильства розроблений чітко й прописаний доступною мовою, оприлюднено на сайті закладу. Розроблений чіткий алгоритм дій для адміністрації, педагогів, інших працівників у випадку виявлення фактів булінгу (цькування), оприлюднено на сайті закладу. Заклад співпрацює з ювенальною превенцією, службою у справах дітей.
- У закладі освіти розроблено план заходів із запобігання та протидії булінгу Наказами по школі від 04.09.2023 №44-ОД «Про затвердження плану заходів з протидії булінгу на 2023-2024 н.р.» та від 04.09.2023 №45-ОД «Про затвердження складу комісії з розгляду випадків булінгу» була створена робоча група. Робочою групою розроблено та оприлюднено на сайті закладу план профілактичних заходів щодо насильства та булінгу, який включає 2 напрямки:
– Безпечний фізичний простір: забезпечення можливості усіма учасниками освітнього процесу користуватися приміщенням закладу; постійне спостереження за поведінкою учнів під час перерв забезпечується чергуванням вчителів та учнів 8-11 класів по школі; безпечний доступ до мережі Інтернет під час освітнього процесу контролюється учителями інформатики та вчителями у разі використання на уроці інформаційних технологій.
– Безпечне емоційно-психологічне середовище: розвиток в учасників освітнього процесу соціально-емоційної грамотності, толерантності, прийняття різноманітності, вмінню співпрацювати, навичок ненасильницької комунікації тощо. План заходів оновлюється щорічно.
- У закладі освіти оприлюднені правила поведінки, спрямовані на формування позитивної мотивації у поведінці учасників освітнього процесу та реалізацію підходу, заснованого на правах людини. Правила поведінки розроблені для здобувачів освіти, затверджені та оприлюднені на сайті закладу та розміщені у фойє закладу, в класних кімнатах. Проте правила поведінки розроблені тільки для здобувачів освіти. Окремо кожним класом правила поведінки не розроблялися. Але моніторинг того, як змінюється динаміка порушень правил поведінки учнів у кожному класному колективі, проводиться класними керівниками наприкінці кожного семестру. Результати обговорюються на виховних годинах та батьківських зборах.
- Учасники освітнього процесу дотримуються прийнятих у закладі освіти правил поведінки та взаємодіють на засадах взаємодопомоги. Виявлені поодинокі випадки образливої поведінки серед учнів закладу (ситуації розглядалися заступниками директорів, приймалися відповідні заходи реагування на ситуації, що сталися: індивідуальна право-просвітна робота з учнем та батьками).
- З метою запобігання різним проявам насильства (у закладі освіти та/або вдома) здійснюється аналіз причин відсутності здобувачів освіти на заняттях та вживаються відповідні заходи щодня, щотижня та в кінці місяця проводиться моніторинг. Уживаються відповідні заходи щодо повернення учня до навчання (індивідуальна правопросвітня робота з учнем та його батьками адміністрації закладу, класного керівника, відвідування родини вдома, направлення подання до ювенальної превенції, служби у справах дітей).
- Заклад освіти реагує на звернення про випадки булінгу. Протягом 2023-2024 н.р. виявлений 1 випадок булінгу. Проведа робота відповідно законодавству. Також були звернення про одинокі випадки конфліктних ситуацій.
- Психологічна служба в закладі освіти відсутня (посада практичного психолога вакантна) Тому системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству здійснюють класні керівники (діагностування, індивідуальна робота, тренінгові заняття тощо). В рамках цього питання класними керівниками були проведені заняття «Стоп булінг. Як себе захистити?», «Ні-булінгу!», «Як згуртувати наш учнівський колектив?» (1-4 класи), «Чи просто бути добрим вм сучасному житті?», «Стоп булінг: протидія жорстокості та насильства» (7-9 класи). З учнями 10-11 класів проведений круглий стіл «Насильство – проблема сучасності», диспут «Школа без булінгу». Організована учнівська конференція «Життя без булінгу». В ході групової консультації «Що робити, щоб тебе не принижували» учні мали змогу висловити власну думку, щодо проблеми насильства, обговорити можливі причини проявів насильства та скласти алгоритм дій в небезпечних ситуаціях. Учням, педагогам та батькам постійно надаються консультації з питань попередження конфліктних ситуацій, ненасильницької поведінки. До розв’язання даної проблеми залучались адміністрація закладу, соціальний педагог, класні керівники, вчителі-предметники. Робота з попередження насильства, жорстокого поводження з дітьми спланована та носить системний характер, що дає можливість прослідкувати результативність та недоліки, над якими необхідно працювати. З метою просвіти в навчальному закладі були оформлені інформаційні куточки для учнів, учителів та батьків. Проводилися заняття, тренінги. З метою підвищення психологічної грамотності батьків було розміщено інформацію на сайті школи, таку як «Як сформувати адекватну самооцінку у дитини», «Фрази, які варто уникати батькам або як спілкуватися конструктивно», «Як впоратися з масовою панікою», які сприяли формуванню психологічної компетентності батьків щодо виховання дітей. З метою створення безпечного середовища для учасників освітнього процесу була проведена просвітницько-профілактична робота: виступи на педрадах, бесіди, консультації, розроблені рекомендації, практичні заняття, години спілкування, а саме: «Про що мріють п’ятикласники?» (5 класи), «Межа мого світу», «Спілкуємося та діємо» (6 класи), «Що робити коли тебе ображають однолітки» (7 класи), «Долаємо труднощі», «Гідна поведінка» (8 класи), «Як спілкуватися конструктивно» (9 класи) «Стоп булінг»» (10 клас), «Що робити коли тебе ображають дорослі?» (11 класи), – результатом яких є профілактика булінгу серед дітей, усвідомлення власних дій та повага до почуттів іншої людини. На батьківських зборах розглядалося питання «Наслідки насильства, його вплив на психічне і фізичне здоров’я дитини його соціалізацію і навчання».
Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору
Критерій 1. Приміщення та територія закладу освіти облаштовуються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування
- У закладі освіти забезпечується архітектурна доступність території та будівлі
Можливість безперешкодного руху територією закладу (прохід без порогів, сходів та достатньо широкий для можливості проїзду візком, з рівним неушкодженим покриттям) забезпечено.
Безбар’єрний доступ до будівлі закладу:
– пологий вхід/пандус/мобільні платформи – наявні
– дверний прохід забезпечує можливість проїзду візком
– можливості безперешкодного пересування між поверхами для людей з обмеженими можливостями – немає
– контрастне маркування на стінах та підлозі – відсутнє
– візуалізація призначення приміщень – відсутнє
– захаращення коридорів, рекреацій, міжсходових клітин – відсутнє.
- У закладі освіти приміщення (туалети, їдальня, облаштування коридорів, навчальних кабінетів тощо) і територія (доріжки, ігрові та спортивні майданчики тощо) адаптовані до використання всіма учасниками освітнього процесу
Пристосованість туалетних кімнат для потреб учасників освітнього процесу:
– широкий безпороговий прохід – відсутній,
– площа туалетної кімнати – достатня,
– поручні – відсутні,
– спеціальне санітарно-технічне обладнання – відсутнє,
– кнопки виклику для надання допомоги – встановлені станом на 01.04.2023р.
Можливість вільного та зручного переміщення в навчальному кабінеті та користування меблями – задовільне.
Висота учнівських столів та стільців регулюється лише в кабінетах початкової школи. Шафи, полиці, стелажі закріплені надійно.
- У закладі освіти наявні та використовуються ресурсна кімната, дидактичні засоби для осіб з особливими освітніми потребами (в ліцеї 2 учні з особливими освітніми потребами)
Є ресурсна кімната.
Кабінет вчителя-дефектолога – відсутній;
Навчальні кабінети, оснащені дидактичними засобами для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, – відсутні.
- Заклад освіти співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.
Протягом 2023-2024 навчального року представниками інклюзивно-ресурсного центру надавалася консультативна допомога щодо роботи з дітьми з ООП, укладена Угода про співпрацю з представниками інклюзивно-ресурсного центру.
Критерій 2. З метою сприяння здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти (стаття 26 Закону України «Про освіту») процес переосмислення усталених управлінських та педагогічних практик забезпечується через:
– максимальне залучення учасників освітнього процесу до прийняття рішень щодо змін в організації освітнього середовища;
-з метою підвищення мотивації до навчальної діяльності та забезпечення динамічності освітнього середовища, уникнення одноманітного та рутинного навчання вчителі застосовують в своїй діяльності групові (кооперативні) форми роботи, проектну діяльність, веб-квести та інші новітні технології.
- Пріоритетною метою у вихованні здобувачів освіти у 2023-2024 навчальному році було формування громадянина, патріота своєї держави, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ; становлення творчої особистості, яка володіє навичками та компетентностями, готова навчатись протягом усього життя, вибирати та оновлювати професійний шлях самостійно, створення умов для якісного надання освітніх послуг шляхом тісної взаємодії в системі «Здобувачі освіти – батьки, здобувачі освіти – педагоги», створення сприятливого освітнього середовища на основі демократизації, гуманізації, співпраці, співтворчості, спрямованого на зміцнення здоров’я, розвиток здібностей, обдарувань і талантів дітей, активне застосування освітніх інновацій для підготовки конкурентноспроможного випускника.
З метою створення оптимальних умов для національно-патріотичного, морально-естетичного, інтелектуального та фізичного розвитку дітей сучасної європейської держави у 2023-2024 навчальному році був впроваджений проєкт «Пан та паняночка» (педагогічна рада №1 від 31.08.2023)
Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів, органів учнівського самоврядування, роботі з батьками.
Проблеми організації виховної роботи розглядалися на засіданнях педагогічної ради («Про затвердження загальношкільного плану позакласних заходів та відзначення пам’ятних дат» – педрада №1 від 31.08.2023; «Про діяльність педагогів навчального закладу щодо створення сприятливих умов для повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку учнів, формування творчо мислячої особистості, здатної до продуктивної праці в динамічному світі» – педрада №2 від 02.11.2023; «Про проблеми виникнення та попередження булінгу в дитячому середовищі» педрада №4 від 18.01.2024; «Про результати впровадження програми проєкту національно-патріотичного, морально-естетичного, інтелектуального та фізичного розвитку дітей сучасної держави «Пан та паняночка» – педрада №8 від 08.05.2024), нарадах при директорові, засіданнях спільноти класних керівників , засіданнях ради закладу.
Професійна спільнота класних керівників сприяла створенню виховного середовища для індивідуального розвитку здобувачів освіти та працювала над методичною проблемою «Формування національно-патріотичної свідомості здобувачів освіти в умовах сучасної школи». Злагодженість та взаєморозуміння в класних колективах – це кропітка та наполеглива праця саме класних керівників. Метою виховної діяльності класних колективів було створення оптимaльного соціaльно-культурного мікроклімaту в колективі, який сприяв творчому сaморозкриттю, сaморозвитку, дозволив дітям легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукaв їх до діяльності, якa дозволила їм вступити в реaльні відносини з оточуючим світом. З метою поглиблення та конкретизації знань і вмінь з різних предметів, привернення уваги дітей до пам’яток нашої країни, навчання підростаючого покоління цінувати і любити національне надбання протягом навчального року класними керівниками були організовані екскурсії та екскурсійні поїздки (шкільний музей, Конотопський лісгосп, Конотопський краєзнавчий музей ім.О.Лазаревського, м.Ніжин-Крути, Межигір’я, Закарпаття-Яремче, м.Івано-Франківськ, Качанівка Черн.область, м.Тростянець Черн.обл.- Дендропарк, зоопарк м.Мєна, с.Сосниця Черн.область музей та садиба О.Довженка, с.Козацьке – оленяча ферма, с.Жолдаки – кінна ферма, вистави Дитячої школи мистецтв, екскурсії до Станції юних натуралістів (тематичні екскурсії).
- Формуванню патріотичних почуттів учнівської молоді сприяє участь у міських, обласних та Всеукраїнських конкурсах, в яких ліцей неодноразово займав призові місця, а саме:
-V Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (ІІ етап 1- І місце, 1- ІІ місце, 2- IV місця);
-Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика
(ІІ етап – 1 – І місце, 1 – ІІ місце, 1 – ІІІ місце, 2 – IV);
-ІІ Всеукраїнський конкурс дитячо-юнацької творчості, присвячений пам’яті Тараса Шевченка (3 – І місця);
-регіональний конкурс з образотвочгого мистецтва «Джерела Конотопщини» – ( 2 – ІІ місця);
-XІІ Відкритий дистанційний конкурс образотворчого мистецтва та декоративно-прикладного мистецтва «В очікуванні Різдва» –(1 – І місце);
-Всеукраїнський багатожанровий двотуровий конкурс мистецтв «Українська вишиванка» (1 – ІІІ місце).
-Всеукраїнський конкурс мистецтв «Любов – це…» (1 – І місце);
Виховання патріотичних і громадянських якостей учнівської молоді в нашому навчальному закладі відбувається в процесі залучення учнів до роботи в гуртках, що проводяться в школі в позаурочний час.
- У закладі освіти формуються навички здорового способу життя (харчування, гігієна, фізична активність тощо) та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти. В освітньому процесі:
– наскрізне включення в освітній процес тем про здорове харчування, користь фізичної активності, спорту, правил екологічної поведінки – забезпечується;
– спрямування педагогів до включення тематики формування навичок здорового способу життя, інтеграції здоров’язбережувальної (проведення фізкультхвилинок під час уроків, спільні заходи (спортивні ігри) між класами, командами шкіл на свіжому повітрі) та екологічної компетентностей (політика енергозбереження) до викладання всіх предметів навчального плану – здійснюється.
Одним з першочергових завдань закладу освіти є збереження здоров’я учнів, а саме створення для учнів 1-11 класів, які навчаються в очному і змішаному форматі умов для харчування. З 15 січня 2024 року було організовано роботу буфету (окремо в приміщеннях початкової та основної школи).
На виконання наказу Конотопського ліцею №7 імені Григорія Гуляницького «Про організацію роботи ліцею з питань профілактики тютюнопаління та зниження рівня вживання психотропних речовин у 2023/2024 н.р.» № 57/а-од від 07.09.2023 та з метою профілактики наркоманії, тютюнопаління, алкоголізму серед неповнолітніх протягом навчального року проводилися тематичні класні години, тематичні виставки літератури в шкільній бібліотеці, перегляд відеофільмів з даної тематики, зустрічі з медпрацівниками на базі Конотопського медичного коледжу, конкурси плакатів, рейди; класні керівники постійно проводили бесіди з питань формування здорового способу життя. В закладі організована робота Ради профілактики (наказ №52-од від 04.09.2023) та наркопоста (наказ №53-од від 04.09.2023). Так як практичний психолог в закладі відсутній, просвітницько-профілактичні заходи систематично проводили класні керівники на годинах спілкування. Заходи були спрямовані на:
– попередження та профілактику наркоманії серед здобувачів освіти;
– запобігання булінгу (цькування) у ліцеї;
– охорону і підтримку ментального здоров’я учасників освітнього процесу;
– профілактику ВІЛ-інфекції\СНІДу;
– підвищення рівня обізнаності з питань протидії торгівлі людьми;
– запобігання та протидію домашньому насильству та насильству за ознакою статі;
– попередження заподіяння шкоди здоров’ю та життю здобувачів освіти;
– формування толерантного освітнього середовища.
Одним із завдань навчального закладу є розвиток шкільного спорту задля покращення здоров’я дітей. У 2023-2024 н.р. наш заклад:
- продовжив впровадження Всеукраїнського проєкту «Junior S»
(у змаганнях І Ліги «Juniors games» – ІІ місце);
- 09-15.09 організував Олімпійський тиждень в рамках Всеукраїнського проєкту «Junior S»;
- на базі нашого закладу був проведений міський та районний етап змагань «ПЛІЧ-О-ПЛІЧ. Всеукраїнські шкільні ліги»;
- брав участь у проекті «ПЛІЧ-О-ПЛІЧ. Всеукраїнські шкільні ліги»
(у змаганнях з баскетболу – IV місце, Футзал – ІІІ місце, з черлінденгу – ІІІ місце);
- приєднався до Всеукраїнського челенджу «Велосипедний травень – 2024»;
- 7 квітня долучились до флешмобу «Бути здоровим – жити круто!»;
- на виконання річного плану роботи ліцею в рамках проєкту «Здорова Україна» та «Школа Junior S» у травні 2024 в ліцеї був проведений Всеукраїнський Олімпійський день під гаслом «Передай вогонь ПЕРЕМОГИ!».
- у закладі є спортивний гурток – «Футбол» (4-5 класи);
- Формування навичок здорового способу прослідковується в організації освітнього процесу: Наявність простору/середовища, яке мотивує до активності: – ігрові майданчики для учнів початкової школи, спортивні майданчики для учнів старших класів, – наявні, – можливості для рухової активності в приміщеннях (настільний теніс) – є, – доступ до спортивного обладнання під час перерв – є. Учні до вирішення питань влаштування освітнього простору, спрямування (видів) спортивних секцій, видів фізичної активності – залучаються частково. Батьки до питань планування фізичної активності, проведення спортивних заходів залучаються класними керівниками. У закладі проводяться заходи енергозбереження через наскрізну політику педагогічного колективу закладу (навчання розумного використання води під час миття рук, електроенергії, здача макулатури). Проте політика «мінімізації» відходів та сортування сміття, зменшення використання пластику та поліетилену у щоденному житті – поступово впроваджується;
- З метою створення сприятливих умов для оздоровлення, розвитку творчих здібностей та виховання моральних цінностей учнів ліцею з 03 по 14 червня 2024 року на базі приміщення початкової ланки була організована робота пришкільного табору «Дружба». У таборі перебувало 48 дітей віком від 6 до 12 років, з них 17 – діти пільгових категорій. Програма табору була насичена різноманітними заходами. Щодня проводилися спортивні ігри, творчі майстер-класи, конкурси та змагання, екскурсії, вікторини. Завдяки співпраці зі Станцією натуралістів, Станцією туристів, Школою мистецтв, Конотопським краєзнавчим музеєм імені О.Лазаревського життя в таборі «Дружба» стало яскравішим та насиченим. Протягом двох тижнів на базі пришкільного табору працювала Міжнародна організація ЮНІСЕФ, заходи якої були цікаві та корисні, тому дуже сподобались учням Конотопського ліцею №7 імені Григорія Гуляницького.
- Простір закладу освіти, обладнання, засоби навчання сприяють формуванню ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти. Простір закладу містить елементи, осередки, що зацікавлюють здобувачів освіти до пізнавальної діяльності (візуалізація на стінах, підлозі, сходах, інсталяції) – відсутні. Наявне у закладі обладнання та засоби навчання загального і навчального призначення використовуються у навчально-пізнавальній діяльності здобувачів освіти. Для уникнення одноманітності та рутинності процесу навчання педагоги закладу застосовують різні освітні технології (групові (кооперативні) форми роботи, проектна діяльність, ігрові технології, ІКТ тощо), забезпечують зміну видів діяльності. Педагоги практикують вихід за межі класу, звичного простору класної кімнати – проведення уроків на природі на шкільному подвір’ї.
Навчальні досягнення учнів
Одним із головних показників педагогічної майстерності та результативності наполегливої роботи вчителів ліцею є робота з обдарованими учнями та їх досягнення у Всеукраїнських олімпіадах та конкурсах:
-Міжнародному освітньому конкурсі для учнів початкової школи «Олімпіс – 2023» (8 – І місць, 19 – ІІ місць, 8 – ІІІ місць),
-«Олімпіс – 2024» (19 – І місць, 11 – ІІ місць, 6 – ІІІ місць);
– IV Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (ІІ етап 1- І місце, 1- ІІ місце, 2- IV місця);
-Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика
(ІІ етап – 1 – І місце, 1 – ІІ місце, 1 – ІІІ місце, 2 – IV);
-ІІ Всеукраїнському конкурсі дитячо-юнацької творчості, присвяченому пам’яті Тараса Шевченка (3 – І місця);
-XIX Всеукраїнський інтернет-олімпіада «На урок» (математика)
- –І місця, 2 – ІІ місця, 3 – ІІІ місця);
-Всеукраїнська інтернет-олімпіада «Всеосвіта. Вдалий старт. Англійська мова» (1 – ІІ місце, 1 – ІІІ місце);
-15 учнів 5-8-х класів закінчили школу на «відмінно» і були нагороджені Похвальними листами;
-3 учні отримали Похвальні грамоти за успіхи у вивченні окремих предметів;
-1 учень 9-х класів отримав Свідоцтво з відзнакою;
-2 учениці отримали Почесні грамоти та цінні подарунки від управління освіти Конотопської міської ради Сумської області
Простір інформаційної взаємодії та соціально-культурної комунікації учасників освітнього процесу (бібліотека, інформаційно-ресурсний центр)
1.Простір і ресурси бібліотеки/інформаційно-ресурсного центру використовуються для індивідуальної, групової та іншої роботи у рамках освітнього процесу, різних форм комунікації учасників освітнього процесу. Приміщення бібліотеки використовується для проведення навчальних занять, культурно-освітніх заходів з невеликою групою учнів. Здобувачі освіти відвідують бібліотеку під час перерв та після уроків, працюють над індивідуальними та груповими завданнями (шукають матеріали для проектів, користуються словниками).
Спостереження показало наступне. Обслуговування читачів проводилось в режимі абонементу та читального залу. Облік користувачів та книговидачі в бібліотеці вівся відповідно до встановленого порядку: в читацьких формулярах, щоденнику роботи шкільної бібліотеки. У 2023-2024 навчальному році до бібліотеки записалося 45 нових користувачів. Загальна кількість відвідувань за рік становила 2400 користувачів. Найактивнішими читачами бібліотеки були учні 1-4 класів, учні 5-11 класів читали програмову, художню та науково-популярну літературу, учителі відвідували бібліотеку 100%. Середня кількість відвідувань за день становила 17 користувачів. Загальна кількість книговидачі – 4519 примірників. Аналіз книговидач показав, що найбільшим попитом користувалися природнича література – 31%, художні твори – 31%, дитяча література – 10%, педагогічна література – 2%, , література з мовознавства та літературознавства – 15%, суспільно-політична література – 4%, довідково-енциклопедична – 4%, технічна література – 2%, література з мистецтва – 1%. Станом на 07.02.2024 проведений аналіз читацьких формулярів з проблем систематичності читання (моніторинг читання) здобувачів освіти 2-11 класів з метою вивчення читацьких інтересів учнів, проблем систематичності читання та відвідування шкільної бібліотеки. Так, шкільну бібліотеку відвідують 52% учнів 2-х класів, 30% школярів 3-х класів, 35% користувачів 4-х класів, 39% здобувачів освіти 5-11 класів.
- Ресурси бібліотеки/інформаційно-ресурсного центру використовуються для формування інформаційно-комунікаційної компетентності здобувачів освіти Приміщення бібліотеки вміщує стелажі для підручників та осередки для індивідуальної чи групової роботи, облаштування – застаріле. Читальна зала, комп’ютерна зала, спілкування – присутнє, фоновідеотека із засобами індивідуального прослуховування, електронна система каталогів – відсутня. Станом на 01.06.2024 року загальний книжковий фонд шкільної бібліотеки нараховує 41450 книг, з них: підручників – 29046 примірників, основний фонд літератури – 12404 примірників, фонд видань на електронних носіях – 2 примірників. Протягом 2023-2024 навчального року фонд бібліотеки поповнився на 6 приміргників підручників. Проте художня література майже не оновлюється, немає багато книг по програмі, інноваційно-комунікативне забезпечення – майже відсутнє, відділ електронних освітніх ресурсів для зберігання інформаційних ресурсів, створених педагогічними працівниками, – відсутній, архіву відео- й аудіоматеріалів про заходи, проведені в закладі – немає, використання простору бібліотеки для проектної роботи, проведення інтегрованих уроків – немає, інформаційно-просвітницька робота ведеться. В рамках акції «Здамо більше макулатури – придбаємо більше художньої літератури», яка була організована у 2023-2024 навчальному році, була придбана художня література на суму 4 тис. гривень.
Зміцнення матеріально-технічної бази закладу
Право на якісну освіту в безпечних і нешкідливих умовах може бути реалізоване виключно за умови достатнього фінансування освіти та ефективного використання цих коштів.
Протягом 2023-2024 навчального року проведена значна робота з розвитку матеріально-технічної бази ліцею:
– ремонт сходів запасних виходів;
– виготовлення та встановлення накриттів над вентиляційними каналами на даху приміщення основної будівлі ліцею;
– поточний ремонт цокольної плитки;
– ремонт підлоги в укритті приміщення початкової ланки;
– виготовлення та встановлення навісу над запасним виходом ганку внутрішнього двору основної будівлі ліцею;
– поточний ремонт класних кімнат та навчальних кабінетів (за допомоги батьків);
– фарбування огорожі ліцею основної будівлі ліцею;
– встановлені захісні сітки за воротами на спортивному майданчику основної будівлі ліцею;
– заміна ламп освітлення у спортивній залі основної будівлі ліцею;
З метою залучення коштів для розвитку наш заклад у 2023-2024 навчальному році взяв участь у грандах:
- Всеукраїнський конкурс для студентів та учнів українських навчальних закладів від Englishdom;
- Грантова програма «КУСАНОНЕ».
За 2023-2024 навчальний рік:
- придбано товарів на суму 642356, 941 грн.;
- за виконання послуг витрачено 4295543,05 грн.
Директор Сергій ПУСТОВОЙТ
Нормативно-правова база діяльності закладу освіти
Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Закон України «Про повну загальну середню освіту»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
Державні стандарти. Нова українська школа
Постанова КМУ від 21.02.2017 №87 “Про затвердження Державного стандарту початкової освіти“ (застосовується з 1 вересня 2018 р. для учнів, які навчаються за програмами дванадцятирічної повної загальної середньої освіти).
! Постанова Кабінету Міністрів України від 24.07.2019 № 688 “Про внесення змін до Державного стандарту початкової освіти”.
Постанова Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року№ 462 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти»
Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти».
Концепція НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 13.12.2017 №903-р «Про затвердження плану заходів на 2017-2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа».
Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.03.2018 №283 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи».
- закони України «Про освіту», «Про повну загальну освіту»;
- постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898 «Державний стандарт базової середньої освіти»;
- наказ МОН від 19.02.2021 № 235 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти»;
- лист МОН від 06.08.2021 №4.5/2303-21 «Методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному) циклі / 5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа»
- наказ МОН від 12.07.2021 № 795 «Про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» модельним навчальним програмам для закладів загальної середньої освіти» зі змінами накази МОН № 96 від 02.02.2022, №143 від 09.02.2022, №324 від 11.04.2022, №898 від 10.08.2021, №1031 від 29.09.2021, наказом № 1358 від 13.12.2021;
- Наказ МОН № 289 від 01.04.2022 року «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти»;
- наказ МОН від 10 травня 2018 р. № 367 «Про затвердження порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти»;
- наказ МОН від 28 березня 2022 р. № 274 «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»;
- наказ МОН від 13.05.2022 № 438 «Про деякі питання зарахування до закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні»;
- наказ МОН від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 6 березня 2002 року за № 229/6517 (зі змінами)
- наказ МОН України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти», зі змінами, внесеними згідно з наказом МОН № 813 від 13.07.2021 року;
- наказ МОН України від 13.04.2011 № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»;
- наказ МОН від 03 червня 2008 року № 496 «Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»;
- наказ МОН від 14.07.20115 № 762 «Про затвердження Порядку переведення учнів (вихованців) загальноосвітнього навчального закладу до наступного класу», із змінами наказ МОН № 621 від 07.08.2015;
- наказ МОН від 01.03.2021 № 268 «Деякі питання переведення учнів на наступний рік навчання»;
- наказ МОН від 12 січня 2016 року № 8 «Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти» (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10 липня 2019 року № 955), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2016 р. за № 184/28314;
- наказ МОН № 1115 від 08.09.2020 «Деякі питання організації дистанційного навчання».
Освітні та навчальні програми
Державний стандарт початкової освіти (постанова КМУ від 21.02.2018 № 87)
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (постанова КМУ від 30.09.2020
№ 898)
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (постанова КМУ від 23.11.2011
№ 1392)
Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти III ступеня (наказ від 24.04.2018 № 408 у редакції наказу МОН від 28.11.2019 № 1493)
! Наказ МОН № 1272 від 08.10.2019 року Про затвердження типових освітніх програм для 1 -2 класів закладів загальної середньої освіти
! Наказ МОН № 1273 від 08.10.2019 року Про затвердження типових освітніх програм для 3-4 класів закладів загальної середньої освіти
Наказ МОН № 405 від 20.04.2018 року Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня 5-9 класи
Наказ Міністерства освіти і науки України від 21.03.2018 №268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти».
! Наказ МОН № 407 від 20.04.2018 року Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня 2-4 класи
Наказ МОН № 406 від 20.04.2018 року Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти III ступеня 11 класи
Наказ МОН № 1081 від 21.07.2017 року Про затвердження Типового навчального плану для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступеня (початкова школа)
- наказ МОН від 19.02.2021 № 235 «Про затвердження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти»;
- лист МОН від 06.08.2021 №4.5/2303-21 «Методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному) циклі / 5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа»
! НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ для 1-4 класів
! НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ для 5-9 класів
! НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ для 10-11 класів
Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.12.2002 № 732 «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в ЗНЗ».
Викладання навчальних предметів
Лист МОН України №1/9530-22 «ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році»
! Лист ІМЗО від 15.08.2022 № 22.1/10-1080 “Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти у закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році”
! Лист МОН № 1/10258-22 від 06.09 2022 року Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2022/2023 н.р.
! Лист МОН № 1/9-365 від 10.06.19 року “Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах загальної середньої освіти”
! Лист ІМЗО від 20.08.2019 №22.1/10-2858 “Щодо впровадження Українського правопису в редакції 2019 року”
! Лист МОН № 1/9-581 від 17.09.19 року Про застосування державної мови в освітньому процесі
Початкова школа
Наказ Мінсоцполітики № 1143 від 10.08.2018 року Пpo затвердження професійного стандарту «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти»
Наказ МОН від 23.03.2018 № 283 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи”
Наказ МОН № 1021 від 13.07.2017 року Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у загальноосвітніх навчальних закладах І ступеня
Лист МОН № 1/9-190 від 02.04.18 року Щодо скороченої тривалості уроку для учнів початкової школи
Наказ МОН від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ТА ЗАГАЛЬНОНАВЧАЛЬНІ УМІННЯ ТА НАВИЧКИ
Наказ МОН № 1222 від 21.08.13 року зі змінами, внесеними згідно з наказом МОН №1009 від 19 серпня 2016 року Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти
Додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 №1009 Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи
Наказ МОН № 1154 від 27.08.2019 року Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу
Основна, старша школа
Наказ МОН № 804 від 07 червня 2017 року Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ для 5-9 класів
НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ для 10-11 класів
Наказ МОН від 14.07.2016 №826 «Про затвердження навчальних програм для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Лист МОН від 02.07.2019 №1/11-6006 “Щодо експериментального впровадження інтегрованого курсу “Природничі науки”
Лист МОН від 29.10.2007 N 1/9-651 «Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів».
Наказ МОН від 21.08. 2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти» (5-11 класи)
Постанова МОН від 13.09. 2017 р. № 684 «Про затвердження Порядку ведення обліку дітей дошкільного, шкільного віку та учнів» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/684-2017-%D0%BF#Text
Наказ МОН від 16.04.2018 №367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти» https://mon.gov.ua/storage/app/media/gromadske-obgovorennya/2018/05/05/Poryadok%20zarahuvannya%20do%20pershogo%20klasu.pdf
Наказ МОН № 621 від 08.05.2019 року «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 14 липня 2015 року № 762» http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/64975/
Ведення документації
Наказ МОН від 03.06.2008 №_496 “Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів”
Наказ МОН від 08.04.2015 № 412 «Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів».
Наказ МОН № 240 від 23 черня 2000 «Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I – III ступенів», відновлена наказом МОН від 29.11.2013р. №1655.
Робота з обдарованими учнями
! Наказ МОН № 712 від 23 травня 2019 року Про проведення Всеукраїнських учнівських Інтернет-олімпіад з математики, фізики, хімії, біології, географії, економіки, інформатики, інформаційних технологій у 2019/2020 навчальному році
! Наказ МОН від 06.08.2019 №1077 “Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2019/2020 навчальному році”
Навчальні кабінети
Наказ МОН №601 від 20 липня 2004 року “Про затвердження Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів”.
Наказ МОН від 09 грудня 2009 р. №1114 “Про затвердження Примірного Положення про навчальний кабінет з основ здоров’я загальноосвітніх навчальних закладів”.
Наказ МОН від 14 грудня 2012 № 1423 “Про затвердження Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів”.
Наказ МОН від 22.06.2016 №704 “Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів”
НОВЕ! Наказ МОН від 26.06.2017 року № 709 Про визнання такими, що втратили чинність,Державні санітарні правила та норми «Влаштуванняі обладнання кабінетів комп’ютерної технікив навчальних закладах та режим праці учнівна персональних комп’ютерах» ДСанПіН 5.5.6.009-98.
! Наказ Мінсоцполітики № 207 від 14.02.2018 року Про затвердження Вимог щодо безпеки та захисту здоров’я працівників під час роботи з екранними пристроями
Виховання
Наказ МОН № 527 від 06 червня 2022 року «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу МОН від 16.06.2015 №641»;
Наказ МОН від 07 вересня 2000 № 439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України».
! Лист МОН № 1/9-414 від 27.06.19 року Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок
Лист МОН 1/9105-22 від 10.08.22 року Про деякі питання щодо організації виховної роботи у навчальних закладах у 2022/2023 навчальному році
Наказ МОН № 1/9-523 від 16 серпня 2019 року Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році
Соціально-психологічна служба
Наказ МОН від 22.05.2018 № 509 “Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України”
! Лист МОН № 1/9-462 від 18.07.19 року Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019/20 н.р.
! Лист МОН від 24.07.2019 № 1/9-477 “Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України”
Наказ МОН № 609 від 08.06.2018 року Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти
Лист МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480 “Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству”
Сертифікація вчителів
Наказ Українського центру оцінювання якості освіти від 08.01.2020 №6 «Про затвердження Загальної характеристики тесту незалежного тестування фахових знань та умінь учителів початкових класів, які виявили бажання взяти участь у сертифікації педагогічних працівників у 2020 році»
Наказ Державної служби якості освіти від 01.04.2019 №01-11/16 «Про затвердження форми анкети самооцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації»